Kristersson: ”Då blir det ingen ny kärnkraft”

Publicerad

Idag 09:17

Lästid

2 Min

Ebba Busch och Ulf Kristersson. Foto: Anders Wiklund/TT

Regeringen har skrivit på ett bindande avtal om att bygga ut kärnkraften, med staten som delägare.

Samtidigt kom varningen: en rödgrön valseger skulle stoppa hela bygget.

Vad tycker du?

6

I trädgården på landshövdingens residens i Visby höll regeringen och Sverigedemokraterna pressträff under torsdagsförmiddagen, efter ett regeringssammanträde i residenset.

Vad tycker du?

6

Skribent

Relaterat innehåll

Taggar