Stämplad som rasist av statlig myndighet

Publicerad

11 Jun 2021 03:40

Överst: Hanif Bali, Per Gudmundson och jag pekas ut som rasister av den statliga kommittén Delmi. Underst: Skattebetalarna betalar för att Yasin ska kunna fortsätta sin musikkarriär från häktet.

Vad tycker du?

0

Det är inte varje dag man blir utsedd till ett slags folkefiende av en statlig instans. Men i onsdags blev jag det. I en så kallad policy brief för Delegationen för migrationsstudier (Delmi), som lyder under Justitiedepartementet, beskriver medieforskaren Mattias Ekman hur ledarsidorna på SvD och GP brutaliserat det offentliga samtalet. Per Gudmundson, Hanif Bali och jag namnges som särskilt förgripliga. Tillsammans har vi normaliserat främlingsfientlighet och rasism, enligt Ekman. Det låter ju inte bra, helt klart.

Vad tycker du?

0

Skribent

Relaterat innehåll