”Det finns många som inte köpt hela paketet”

Publicerad

26 Jun 11:00

Foto: Jonas Andersson/Kvartal

Efter tre decennier lämnade Mårten Arndtzén Sveriges Radio i våras, delvis eftersom han kände sig ”demoraliserad” när det gäller public service som en god kraft i samhället. Vad var det som fick honom att förlora tron? Kan en del av svaret ligga i att han själv gått allt längre åt höger? Och om det nu är så att konst- och kulturvärlden lutar kraftigt åt vänster i frågor kring politik och värderingar – vad är i så fall förklaringen till det?

Vad tycker du?

31

Programledare

Taggar