Jonson är i USA – tar han chansen?

Publicerad

11 Apr 10:55

Lästid

2 Min

Pål Jonson (M). Foto: Johan Nilsson/TT

Donald Trump har i veckan rasat mot Nato och oron för försvarsalliansens framtid växer i Europa. Natos generalsekreterare Mark Rutte åkte över för att laga relationerna. Något som varit underrapporterat är att den svenska regeringen har en minister på plats. Tar försvarsminister Pål Jonsson chansen att träffa administrationen?

Vad tycker du?

6

På torsdagen kallade Donald Trump Nato ”very disappointing” på Truth Social. Alliansen förstår ingenting ”unless they have pressure placed upon them”, skrev presidenten.1

Vad tycker du?

6

Skribent

Relaterat innehåll

Taggar