USA pausar sanktioner mot iransk olja

Publicerad

Idag 14:09

  • USA pausar sina sanktioner mot iransk oljeexport fram till den 21 augusti, rapporterar AFP.1

  • Beslutet är en del av det samförståndsavtal som USA och Iran nådde efter helgens samtal i Schweiz.

  • Enligt USA:s finansdepartement innebär beslutet att Iran tillfälligt får producera, transportera och sälja olja under de kommande 60 dagarna. Iran har samtidigt lovat att säkerställa fri sjöfart genom Hormuzsundet.2

Vad tycker du?

0

Relaterat innehåll