USA pausar sanktioner mot iransk olja
Publicerad
Idag 14:09
-
USA pausar sina sanktioner mot iransk oljeexport fram till den 21 augusti, rapporterar AFP.1
-
Beslutet är en del av det samförståndsavtal som USA och Iran nådde efter helgens samtal i Schweiz.
-
Enligt USA:s finansdepartement innebär beslutet att Iran tillfälligt får producera, transportera och sälja olja under de kommande 60 dagarna. Iran har samtidigt lovat att säkerställa fri sjöfart genom Hormuzsundet.2
Vad tycker du?
0
Relaterat innehåll



