Svenskar bötfällda efter stenkastning mot Ryssland

Publicerad

12 Jun 04:07

  • Tre svenska medborgare har bötfällts i Norge efter att ha kastat sten över gränsen till Ryssland.1,2

  • Händelsen inträffade under torsdagen i Grense Jakobselv i Finnmark, och polisen underrättades klockan 19.06 av försvaret.

  • De tre fick böter på 8 000 norska kronor vardera för gränsöverträdelse, och området längs den norsk-ryska gränsen har strikta regler som förbjuder passage, kontakt med personer på andra sidan och hotfulla handlingar över gränsen.

Vad tycker du?

0

Relaterat innehåll