Svenskar bötfällda efter stenkastning mot Ryssland
Publicerad
12 Jun 04:07
-
Tre svenska medborgare har bötfällts i Norge efter att ha kastat sten över gränsen till Ryssland.1,2
-
Händelsen inträffade under torsdagen i Grense Jakobselv i Finnmark, och polisen underrättades klockan 19.06 av försvaret.
-
De tre fick böter på 8 000 norska kronor vardera för gränsöverträdelse, och området längs den norsk-ryska gränsen har strikta regler som förbjuder passage, kontakt med personer på andra sidan och hotfulla handlingar över gränsen.
Vad tycker du?
0
Relaterat innehåll



