Hondius besättning har avslutat sin karantän

Publicerad

Igår 20:42

  • Besättningen på expeditionskryssningsfartyget Hondius har avslutat sin karantän i Nederländerna efter vårens utbrott av hantavirus. Inga nya fall har upptäckts, uppger rederiet Oceanwide Expeditions.1,2

  • Besättningen lämnade karantänen den 18 juni efter att tester visat negativa resultat. Därefter har de återvänt till sina hemländer. Hondius anlände till Rotterdam den 18 maj sedan flera personer ombord insjuknat. Utbrottet blev känt i början av maj och tre personer som smittades avled. Inga nya dödsfall har rapporterats sedan den 2 maj.

  • Enligt rederiet har fartyget sanerats och är åter i trafik i Arktis med en ny besättning.

Vad tycker du?

0

Relaterat innehåll