Iran har fått visum till USA inför VM
Publicerad
5 Jun 18:16
-
Det iranska fotbollslandslaget har nu fått visum för att resa in i USA inför sommarens VM, efter flera veckors osäkerhet. Flera medier rapporterar att Vita huset bekräftar beskedet.1
-
Visumprocessen har skapat problem för Iran, som under sitt träningsläger i Turkiet väntat på klartecken från amerikanska myndigheter. Under tiden tvingades laget ändra sina planer och flytta sin tänkta VM-bas från Arizona till Tijuana i Mexiko.
-
Iran spelar i grupp G och inleder turneringen mot Nya Zeeland i Inglewood, Kalifornien, den 15 juni. Därefter väntar matcher mot Belgien och Egypten.
Vad tycker du?
0
Relaterat innehåll



