Iran har fått visum till USA inför VM

Publicerad

5 Jun 18:16

  • Det iranska fotbollslandslaget har nu fått visum för att resa in i USA inför sommarens VM, efter flera veckors osäkerhet. Flera medier rapporterar att Vita huset bekräftar beskedet.1

  • Visumprocessen har skapat problem för Iran, som under sitt träningsläger i Turkiet väntat på klartecken från amerikanska myndigheter. Under tiden tvingades laget ändra sina planer och flytta sin tänkta VM-bas från Arizona till Tijuana i Mexiko.

  • Iran spelar i grupp G och inleder turneringen mot Nya Zeeland i Inglewood, Kalifornien, den 15 juni. Därefter väntar matcher mot Belgien och Egypten.

Vad tycker du?

0

Relaterat innehåll