Burnham öppnar för att ta över efter Starmer
Publicerad
Idag 10:55
Foto: Jon Super/AP/TT
-
Andy Burnham signalerar att han är beredd att kandidera till posten som Labourledare efter Keir Starmer. I ett inlägg på X beskriver han Starmers besked om att lämna uppdraget som starten på en övergångsperiod som måste hanteras på ett ordnat och ansvarsfullt sätt. ”Jag kommer att ställa mig till förfogande som en del av den processen.”1
-
Burnham har tidigare varit Storbritanniens hälsominister och lämnade nyligen posten som borgmästare i Greater Manchester. Under pandemin gjorde han sig känd som en frispråkig kritiker av regeringens restriktioner och fick smeknamnet ”kungen i norr”.
-
Han har länge pekats ut som en möjlig framtida Labourledare och tillhör partiets vänsterfalang.
Vad tycker du?
0
Relaterat innehåll




