Högern måste våga smutsa ned sig
Publicerad
11 Dec 2022 17:42
Högerns motvilja att använda politisk makt till att förändra samhället har åldrats dåligt. När motståndarna dominerar institutionerna måste man använda politiken, om man inte vill bli helt irrelevant.
Vad tycker du?
0
Skribent
“Det är aldrig försent att ge upp.” Om jag skulle få i uppdrag att skriva ett motto åt en viss sorts konservativa skulle det nog vara ungefär så. Dessa konservativa, oftast med prefixet liberal, har förvisso mycket att vara missnöjda med i dagens samhälle, men det är inte så mycket man kan göra om man ska hålla fast vid ett annat konservativt motto: gör inte politik av precis allt. För visst finns det saker man kan göra, men få vill smutsa ner sig.
Skribent
Vad tycker du?
0

